середа, 17 лютого 2016 р.

Основні принципи індивідуальної виховної роботи з дітьми різних типів темпераменту

Спостерігаючи за навчанням  дітей, для себе зробила висновок, що нехтувати знаннями про темперамент учнів не варто. Це, можливо, найголовніше, що слід враховувати вчителю в роботі з учнями.
Поділюся досвідом  з цього питання.
Психологія дає поняття чотирьом типам темпераментів. Сангвінічний тип - сильний, холеричний тип - сильний,  флегматичний тип - сильний, меланхолічний тип - слабкий.
Працюючи з дітьми- сангвініками, більше виявляю довіру у виконанні доручень, підтримую їхню ініціативу, закріплюю віру у власні сили учнів. Таких учнів хвалю і не боюся "перехвалити". Допомогу сангвінікам краще дати у формі відкритої дружньої підтримки, поради, побажання, повчання та моралізаторства вони не терплять. Діти із сангвінічним типом темпераменту легко пристосовуються до будь-яких вимог дорослих. З такими дітьми, як правило, найменше проблем, тому неуважність батьків та педагогів може дорого обійтися вихованцям.
В першу чергу небезпека полягає в тому, що діти-сангвініки намагаються займатися тільки легкою, приємною і цікавою для них діяльністю й уникати складного, неприємного, нецікавого. Тому необхідно з раннього віку виробляти в них стійкий інтерес (уважно розглядати, слухати, робити), терпіння (вміння кілька разів повторити дію, не викликавши в собі роздратування), цілеспрямованість, звичку сумлінно виконувати і завжди завершувати розпочату справу, глибоко вникати в суть кожного питання. А ця робота досить копітка і потребує від педагогів та батьків зусиль та системи.
По-друге, компромісність, оптимізм, життєрадісність, товариськість сангвініка за неправильного виховання чи неконтрольованості здатні стати джерелом таких негативних рис характеру  як легковажність, поверховість, непостійність, егоїзм.

Немає коментарів:

Дописати коментар